מה קרה ל“כלב השמירה של הדמוקרטיה“?
עיתונות טובה אמורה לחשוף שחיתויות ולהצביע על עוולות כנגד האזרח הקטן.
הדבר דורש מעיתונאים עבודה מקצועית, אינטנסיבית ולעתים אף מסוכנת, ומי ישלם להם את שכרם?
היות שמקור ההכנסה העיקרי של אמצעי התקשורת הוא פרסום, והיות שהציבור הולך ומדיר רגליו מן המדיה המסורתית (עיתונים, רדיו, טלוויזיה) אל המדיה הדיגיטלית (בעיקר רשתות החברתיות וכן אתרי אינטרנט פופולריים), גם המפרסמים נודדים בעקבותיו, מה שמביא, בין היתר, לדעיכת המדיה המסורתית.
בנוסף לכך, הרשתות החברתיות והאתרים הפופולריים מבינים כי כדי להזרים אליהם תנועה רבה, וכך לעודד את המפרסמים לרכוש אצלם שטחי פרסום, עליהם להפוך את התכנים המוצגים בהם ליותר ויותר “צהובים”, מקטבים, מפלגים, משסים, גסים ואלימים. על-מנת ליצור תכנים כאלו, יש צורך לכופף את המציאות, בתחילה מעט, אחר-כך יותר, ולבסוף ליצור “פייק ניוז” מלאים.
בסביבה כזו, העיתונות האמתית הולכת ומאבדת כוח אדם איכותי, ו”כלב השמירה של הדמוקרטיה” הולך ולובש צורה של פודל חסר-שיניים. כתוצאה מכך, האזרח הקטן הולך ומאבד את מי שיכול היה להילחם עבורו את מלחמתו בארגונים ובמוסדות שגורמים לו עוול. במקביל, הגידול המסיבי ב”פייק ניוז” מקשה מאד על הבחנה בין אמת לשקר, כל אחד יכול למצוא תימוכין לדעה הזויה ככל שתהיה, וכולם נכנסים לסחרור של בידול ושנאה.
עכשיו עצרו.
חשבו לרגע.
זו החברה שנרצה כי ילדינו ונכדינו יצמחו בה?
אלו הם הערכים שאנו שואפים להקנות להם?
אולד אאוט מותח את הדברים לקצה, וממחיש מה קורה כאשר מניחים להסתה להרים ראש.
לרכישת הספר אונליין בהנחה
נא להקליד שם פרטי ואימייל
קוד קופון יישלח לאימייל שהקלדתם
ואתם תועברו לאתר רכישת הספר
ליצירת קשר book.oldout@gmail.com